Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

SEO vs Arayüz Tasarımı: Hangisi Daha Önemli?

03 aralık 2021

SEO vs Arayüz Tasarımı: Hangisi Daha Önemli?
Bir PROJENİZ var ve SEO odaklımı yanaşacaksınız? yoksa Tasarımdan, yaratıcılıktan ödün vermeden mi devam edeceksiniz?

Bir noktaya kadar SEO ve Arayüz Tasarımı (User Interface Design) çok çekişmeli bir mücadele içindedirler. Her ikisinin de kendine göre Kullanıcı Deneyiminde, Pazarlamada güçlü yanları var.

Şöyle bir üzerinden geçelim isterseniz ! 

UI DESIGN - Arayüz Tasarımı !
Arayüz tasarımları web site ziyaretçisinin, projenize eriştiği andan itibaren tüm süreçte, ziyaretçinin yönlendirilmesini - yönetilmesini - tepkilerini ve bilgileri isteğiniz doğrultusunda yönlendirme yaparak ziyaretçinin tam anlamı ile karşı-karşıya kaldığı bir araçtır. Arayüz tasarımının renkleri, görselleri, grafikleri ve her bir detayı doğru planlanırsa projeniz üzerindeki yarattığı güven ile satışlara doğrudan etkisi olacaktır.

Arayüz tasarımlarını daha etkin kullanabilmek için, kullanılabilecek birçok araç var buda aslında kullanıcı deneyimin sürekli ölçülmesi ve iyileştirilmesinden geçiyor.

Yaratıcı düşünceyi şekillendirmeye veya tanımlamaya çalışan bazı teknikler olsa da, gerçek şu ki, bu her içerik üreticisine bağlı olan kişisel bir süreç. Çok zor olabilen ve bazen yaratıcı engellere yol açabilen, ancak çoğu zaman egzersiz yaparak ve çalışarak üstesinden gelinen süreçler.

TASARIMDA YARATICI / ÜRETİCİ düşünürken dikkate alınması gereken bazı noktalar;
Kullanılacak ana renk tonu veya tonlarına çok dikkat etmelisiniz
Anlatmak istediklerinizi yani hedef fikri kaybetmemek için göz önünüzde tutun
Tüketicileriniz gibi düşünün
Rakiplerinizin ne yaptığını, hangi yolların zaten alındığını ve yeni bir şekilde neler söyleyebileceğinizi veya yapabileceğinizi anlamak için düşünün.
İlham almayı bırakmayın, bilgisayar başından kalkın bir kahve için ve yeni fikirlerle geri dönün
Yaratıcılık hakkında daha ayrıntılı bilgiye ihtiyacınız varsa, bu makaleye bakın. :)

Şimdi karşıya geçelim...

SEO DÜNYASI 
SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir ve temel olarak, Google gibi arama motorlarının sonuçları arasında içeriklerimizi diğerlerinin üzerinde gösterebilmesi için internetteki içeriğimizi geliştirmemize ışık tutan bir dizi tekniğe atıfta bulunur.

Bu teknikler, çalışmaları tüketicilerimizin veya takipçilerimizin davranışlarına ilişkin verilere dayanan teknik araçlar (bazıları ücretli, bazıları ücretsiz) tarafından desteklenen belirli kuralları ve ölçülebilir adımları takip eder.

HARİKA BİR SEO elde etmek için nelere dikkat edilmelidir?
hedef pazara uygun Anahtar kelime seçimi
Herhangi bir makaleyi, içerik açıklamasını veya temelde çevrimiçi paylaşacağınız herhangi bir şeyi yazmadan önce, kullanıcılar tarafından en çok kullanılan kelime veya kelime kombinasyonlarını araştırmak
Özgün içerikler üretmek
Hatırlanması gereken en önemli şey, belirli bir kelimeye sahip olmanın gerekli olduğudur

Hedef anahtar kelimeler
Her kelime “satın alınabilir” ve fiyatı; kelimeyi kullanan kişi sayısına bağlıdır. (ADWORDS)

Bir kelimeyi daha fazla kişi kullandığı sürece değeri artar... Bu da içeriğinizin, bir kullanıcı anahtar kelimenizi aradığında sizin web sayfanızında görünmesini istiyorsanız... "daha fazla yatırım yapmanız gerekir."

Bu anlamda, ürünlerimizle bağlantılı "eş anlamlı kelimelerin" hangileri olduğunu keşfetmek hayati önem taşımaktadır. Bu şekilde, tek bir kelime için bahis savaşına girmekten kaçınacaksınız.

PROJX Digital olarak ürettiğimiz 5 farklı algoritma ile sitelerin bulunabilirliğini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor ve başarıyoruz. :) SEO'yu bilseniz de bilmeseniz de...

Ne kadar ÖZGÜN içerik o kadar İYİ ! 
SEO dünyasında makalelerin kapsamı önemlidir.
İdeal gönderi 300 ila 1000 kelime arasında olmalıdır, bu son tür makaleler SEO açısından en başarılı olanlardır.
Bununla birlikte, söylediklerimizi akılda tutmak da önemlidir. Metnimizde anahtar bilgiler varsa, daha iyi performans gösterecektir.
Ayrıca, arama motorları dilbilgisi hataları olan makaleleri cezalandırır.

Anahtar kelimeleri nereye koyacağız?
Bu sadece anahtar kelimeleri kullanmakla ilgili değil, onları makalenin bazı önemli yerlerinde kullanmakla ilgili. Örneğin, bunları başlıkta, resimlerin URL'sinde veya ilk ve son paragrafta kullanın.

Bunlar, çevrimiçi olarak iyi bir konumlandırma için akılda tutulması gereken şeylerden bazılarıdır.

Arayüz Tasarımı vs Arama Motoru Optimizasyonu konusunda net karar verebilmek çok zordur, bulunduğunuz sektör, pazar hedefiniz, şirketinizin hedefleri, pazarlama argümanlarınız... bu konuda oldukça keskin değişimlere sebep olacak unsurlardır... Projenizde iki yönüde optimum kullanmaya yardımcı olacak tasarımcılar, mühendisler ve tecrübeli kişiler ile çalışmanız büyük önem taşımaktadır.