Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

E ticaret sitesi yapımı

13 nisan 2021

Bilgi çağı olarak adlandırılan bu dönemde nerede ise her şey internet üzerinden gerçekleştirilebilmekte.

Artan internet kullanıcı sayısı ile beraber
ürün ve hizmet sunumlarının ana pazarı internet oldu.

TOPLAM İNTERNET KULLANICI SAYISI

 
MİLYON

KULLANICILARIN NÜFUSA ORANI

%
 

ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPANLAR

%
 

COVID19 ile GIDA SEKTÖRÜ ARTIŞI

%
 

Televizyon ve gazetelerde gördüğümüz reklamların büyük çoğunluğu artık girmiş olduğunuz herhangi bir sitede karşınıza çıkabiliyor. Bunun en büyük sebebi de ticaretin de elektronik hale gelmesi. İçinde bulunduğumuz pandemi sürecinde e-ticaret sektörü önemli ölçüde genişledi. Elden veya mağazadan yapılan alışverişlerin “tehlikeli” statüye gelmesi ile beraber internet üzerinden alışveriş yapmak kimi zaman zorunluluk kimi zaman da tercih haline geldi. Bunu fark eden birçok firma ve işletme hizmetlerini e- ticaret sektörüne entegre edecek şekilde evirdi. Bunun için de ihtiyaç olan temel taş; e-ticaret sitesi.

İnternet üzerinde herhangi bir sayfada en az birkaç kere e-ticaret sitesi reklamı karşınıza çıkmıştır. Bu tip siteler, bugünün normları içerisinde yeni “dükkan” tipleri olarak anılmakta. Yakın gelecekte başındaki “e” imlecinin bile kaldırıldığını görebilirsiniz

Eski Best Buy yöneticisi ;

Ne kadar erken e-ticaret içerisinden “e” harfini atıp sadece ticaret olarak
telaffuz edersek o kadar iyi.

Bob Willet

E-ticaret sitelerinin çevresinde gelişen bu görüş birliği de işletmeleri kendilerini dönüştürmeye itiyor. Firmanızın satışlarını arttırmak, müşteri portföyünü geliştirmek için e-ticaret sitesi yapımı üzerine hizmet veren PROJX Digital’dan kolayca ön tanıtım alabilirsiniz. E-ticaret sitesi yapımı sürecinde ilk bakılan noktalardan biri, sitenin hangi tip olacağıdır.

Önümüzde 4 farklı tip bulunur;

B2C

işletmeden tüketiciye
eticaret

B2B

işletmeden tüketiciye
eticaret

C2C

işletmeden tüketiciye
eticaret

C2B

işletmeden tüketiciye
eticaret

İşletmenizin veya projenizin yapısına göre bu yapılardan birine yönelik bir site ürettirebilirsiniz.

İnternet üzerinde satış yapan bir işletmenin tasarım, altyapı gibi süreçlerinin tamamlamasının ardından siteye yönelik sorumluluğu bitmemektedir. Siteler sürekli güncel olmak zorunda olduğu gibi stabil bir kullanım da sunmalıdır.

Amazon'un sahibi
Jeff Bezos’un

“Müşterilerimizi partimizdeki bir konuk
olarak görüyoruz, ev sahibi olarak bizim
sorumluluğumuz ise onların yaşayacağı
tecrübeyi en ince ayrıntısına kadar daha
da iyileştirmek.”

sözleri ile kullanıcı ara yüzünün önemine vurgu yapmıştır.

HP firmasının CEO'su
Meg Whitman

“İletişim, e-ticaret ve topluluğun kalbidir.” Sözlerinin de ifade ettiği gibi bir diğer önemli nokta ise iletişimdir. Bu noktada yapılabilecek e-mail marketing, SMS gibi hizmetler de e-ticaret sitesi yapımında bulunan hizmetler arasında yer almaktadır."

 

Bu açıdan yaklaşarak sitedeki ürünlerin fiyatı, görselleri gibi
kullanıcı ara yüzünün de kullanıcıyı memnun eder nitelikte olmasına önem vermelisiniz.

UI ( User Interface Design ) - UX (User Experiance )

E ticaret sitesi nedir?

İnternet üzerinden banka-kredi kartı, mobil ödeme, kupon ve benzeri ödeme yöntemleri ile ürün ve
hizmet satın alabileceğiniz siteler e-ticaret sitesidir.

Bu siteleri diğer sitelerden ayıran önemli detaylardan birisi ödeme alt yapısına sahip olmasıdır.

Güvenlik zaafının en alt kademeye indirilmesi, yapılacak ödeme işlemleri için oldukça önem arz
etmektedir. Bu sebeple alt yapı hizmetini kaliteli bir şekilde sunan, sunucu kısmında güçlü güvenlik duvarı
bulunan sistemler ile çalışmak sitenin kaderini belirleyecektir.

E ticaret sitesi nasıl üretilir?

Siteyi bireysel olarak üretmeniz mümkün olsa da arkasında uzun uğraşlara sebep olacaktır.

Sitenin üretiminde ne kadar tecrübeli ve kaliteli bir ekip çalışır ise site güvenliği ve kullanım ara yüzü kullanıcı kısmında
pozitif fayda sağlayacaktır.

E-ticaret sitesi üretimi için birden fazla aşama bulunmaktadır.

PROJX Digital olarak üretim istediğinde adımlarımız;

  • *İşletme öğrenimi
  • *Pazar araştırması
  • *Sektör araştırması
  • *Hedef Belirleme
  • *Proje Mimarisi
  • *Yazılım dili belirleme
  • *Arayüz Tasarımı
  • *Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
  • *Veritabanı Üretimi
  • *Yazılım Üretimi
  • *Mükemmelleştirme testleri

Bunlar gibi daha bir çok aşamadamız bulunmaktadır.

Tüm senaryoya ilk olarak bir site ve yazılım yapımı olarak bakılmalıdır.

Yukarıda da bahsedildiği gibi ön araştırma ve yazılım için strateji belirleme kısımları sitenin yazılımına başlamadan önce gerçekleştirilir. Site içerisindeki aktörler, kullanılması gereken modüller, olabilecek senaryolar bu kısımda dijital tablolar üzerinde ortaya konur. İlk kısımda tüm bunlar bitirilir ve site haline gelmesi için yazılımcı ekibe teslim edilir.

Verilen rapor ışığında harekete geçen yazılım ekibi, eline sipariş geçen restoran şeflerine benzer bir metot ile aşama aşama sitenin yapımını tamamlar. Rapordaki istenilen tüm detayları daha sonra düzenlenebilecek, başka teknolojilere entegre edilebilecek şekilde tasarlar ve hayata geçirir.

Sitenin yapımı kaba olarak bu iki aşamada tamamlanmaktadır.

E ticarete girmek istiyorum!

Hali hazırda ticaret ile uğraşıyor veya internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız e-ticaret oldukça karlı bir platform halinde sizi cezbedebilir.

Bunun için yapmanız gereken şeyler amacınız, sektörünüz, firma politikanız gibi birçok değişkene bağlı olarak farklılık gösterir.

Örnek olarak, çok fazla rakibin bulunduğu bir alanda e-ticaret sektörüne atılmak için site yapımından daha çok pazarlama, reklam ve kullanıcı ara yüzü gibi konulara eğilmelisiniz. Niş bir kategoride hizmet verecek iseniz sizden sonra geleceklere öncü olmalı, alan adınız, site tasarımınız, kullanıcı ara yüzünüz ile skalayı en üste çekmelisiniz.

 
ARAŞTIRMA
ÇÖZÜMLEME
UYGULAMA
GELİŞTİRME

SİZE ÖZEL ARAŞTIRMA İÇİN !

HİZMET TALEP FORMUNU

HEMEN DOLDURUN !

E ticaret kazanımları

E-ticaret ile uğraşmanın size katacağı en önemli şey
hiç şüphesiz rakip odaklı anlayıştan sıyrılıp kullanıcı odaklı bir çalışmayı benimsemek olacaktır

“Eğer rakip odaklı iseniz aksiyon almak için
rakibiniz bir şey yapana kadar beklersiniz.
Müşteri odaklı olmak daha öncü olmanıza
olanak sağlar”.

Jeff Bezos

Lokal satış ofislerinde zorlanacağınız lojistik konuları ile e-ticaret üzerinde pek fazla sorun yaşamazsınız. Ülkemizde oturan e-ticaret sistemi ile beraber lojistik firmaları da buna yönelik olarak kendini geliştirdi. Lokal firmaların yapmış olduğu lojistik çalışmalara oran ile daha sistemli, kuralları belirli bir çalışma biçimi sundular. Örneğin bir ürünün zarar görmesi, kaybolması, sahibine ulaşamaması gibi konulara artık bir kriz sebebi olmaktan çıktı ve tüm aktörleri en az zarara uğratacak bir hale büründü.

E Ticaret için dijital pazarlama ;

Dijital pazarlama beraberinde birçok avantajı getirmektedir. Site üzerindeki trafiğin arttırılması amaçlanıyor ise bu, dijital pazarlama olmadan yapılamaz. Dijital pazarlama ile binlerce kullanıcıyı dakikalar içerisinde siteniz hakkında fikir sahibi yapmanız mümkündür. Birkaç tık ile sitenize ulaşılırken site içi trafiğiniz yüksek seviyelerde seyreder. E-ticaret sitesinin tipi, ara yüzü, amacı, sektörü gibi birçok değişkene bağlı olarak birçok dijital pazarlamam yöntemi bulunmaktadır. Her yıl bu yöntemler arasına yenileri eklenirken pazarlama stratejileri de bu sayede sürekli güncel durumda kalabilmektedir.

“ En iyi pazarlama, pazarlama gibi hissettirmeyendir.”

Tom Fishburne

Dijital pazarlama sadece masaüstünden veya laptop üzerinden girilen bir web sitesi için yapılmamaktadır. İnsanların değişen kullanım alışkanlıkları ile beraber dijital pazarlama spor yaparken, oyun oynarken, dinlenirken kısaca her zaman karşılarına bir şey sunabileceğiniz bir hale evrilmiştir. Kısaca şu denilebilir ki dijital pazarlama yapılırken kullanıcı bu durumun farkına bile varamayabilir

E Ticaret için önemli olanlar ;

Yukarıda bahsini etmiş olduğumuz her bir detay e-ticaret için önemli noktalardır.
Bunlara ek olarak Dijital pazarlama, müşteri ilişkileri gelmektedir

Walmart’ın CEO’su
Joel Anderson’ın

“Bir internet sitesi açıp, insanları bir anda o siteye akın
etmesini bekleyemezsiniz. Eğer gerçekten başarılı olmak
istiyorsanız kullanıcı trafiği yaratmalısınız.”.

Pazarlama ve ürün satışının hem öncesi hem de sonrası müşteri ilişkilerinizi iyi tutmalısınız. Müşterileriniz ile kuracağınız ilişki hem daha mutlu kullanıcılara hem de daha iyi bir site haline gelmenize yardımcı olacaktır

Airbnb CEO’su
Jonathan Midenhall

“ Müşterilerinizi dinlemeye başladığınızda
harika şeyler gerçekleşir.”.

E Ticaret Pazaryeri Mağazası, Nasıl Açılır?

İnternet üzerinde bulunan satış siteleri farklı formatlarda bulunabilmektedirler.

Yukarıda B2B, B2C, C2C, C2B gibi modellerden bahsetmiştik.

Pazaryeri yani Marketplace modeli de C2C çevresinde gelişen, kullanıcılar arasındaki iletişimi sağlayan bir modeldir. Bu tip modeller için en güncel örnekler n11, gittigidiyor gibi sitelerdir.

E-ticaret sitesi Pazaryeri mağazası açmak için ise bazı kriterlere uyulması beklenir. Pazaryeri içerisinde mağaza açmak için uyulması gereken şartlar pazaryerine göre değişse de bazı şartlar standarttır.

Bunlardan bazıları şu şekildedir:
• T.C. vergi numarasına, kurumsal iletişim adreslerine sahip olmak,
• Finans işlemleri için ticari veya özel bir banka hesabına sahip olmak.

Bunların dışında kalan tüm istekler pazaryerlerinin isteyeceği bilgi ve evraklardan oluşmaktadır.
Bu bilgileri de belirlenen şartlar ışığında eksiksiz olarak yerine getirdiğinizde pazaryeri mağazası açabilirsiniz.

SİZE ÖZEL ARAŞTIRMA İÇİN !

HİZMET TALEP FORMUNU

HEMEN DOLDURUN !