Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

19 kasım 2023

Hosting Nedir?

Telefon, tablet, laptop, masaüstü ve hatta akıllı bir saat... E-ticaret dediğimiz kavram tüm bu cihazlarla iç içe geçmiş durumda. Bu cihazların her biri belli birkaç teknik ihtiyacı karşılaşmanın çok ötesinde insanların satın alım ve satış yapabilecekleri kanallar halinde. Tabi ki “hah” demek ile e-ticaret yapılamıyor. Bazı gereksinimleri gerçekleştirmek gerekiyor ve bu içerik bu noktada rehber niteliğinde.
 

micro services

Fikir Geliştirme, Planlama

İster bir yola çıkın, isterseniz rastgele bir hareket geliştirin, bunların tümü içinde bir fikir ve plan barındırırken e-ticaret için bu kadar basit bir şeyi merkeze koymamak hata olur. Ticaret, kolay kolay herkesin bir anda atılabileceği ve para kazanabileceği bir dal değil. Belli başlı gereksinimler gerekiyor ve fikir geliştirme bunlardan ilki.

İyi bir fikir geliştirilmediği sürece e-ticaret yapmak için hangi adımların atılması gerektiğini, sonrasında ortaya çıkacak sorunları ve ihtiyaçları öngörmek oldukça güçtür. E-ticaret projesine girişmeden önce fikir bazında olsa dahi bir simülasyon yapılmalı ve bazı noktalarda “kesin” olmasa da genel olarak beklentiler kafaya yerleştirilmelidir.

Hedef Müşteri Profili Belirleme

Kabul edelim; her ürün herkes için değildir. Ürünler kimi zaman cinsiyet, kimi zaman yaş, kimi zaman bulunduğu coğrafya, kimi zaman ise gelir grubuna yönelik özel olarak oluşturulabilmektedir. Bunu lüks adı verilen markaların daha ekonomik ürünlerini alt markaları altında sunması ile örneklemek mümkün.

Bu durum insanlık tarihinin başından bu yana değişmemiş bir kuraldır dersek yanlış olmaz. Arz ve talep için miktar belirleme, satış stratejisi oluşturma, üretim planlaması gibi konularda ise direkt olarak ana unsurdur. Kısaca pazarlamadan üretime kadar birçok alanda kesin adımlar atabilmek için hedef müşteri profili belirlemek gerekir.

Platform Seçimi veya Üretimi

E-ticaret yapmak adına birçok seçenek bulunmaktadır. Bu işlemi direkt olarak kendi web sitenizi ve uygulamanızı geliştirerek de yapabilirsiniz, pazaryeri sıfatından platformlarda sanal mağaza açarak da bu tamamen sizin projenizi nasıl konumlandırmak istediğiniz ile alakalıdır.

E-ticaret Sitenizde UX ve UI Tasarı

Hedef müşteri belirlendi, platform veya web sitesi üretimine karar verildiyse e-ticaret yapmak için önemli bir noktaya da gelebiliriz o halde. UX ve UI: Türkçeleri ile Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Arayüzü tasarımları.

PROJX Dijital olarak kendimize güvendiğimiz, çokça övgü aldığımız alanlar arasında UI ve UX tasarım da yer almaktadır. Bunun temel sebebinde ise e-ticarette istenenleri, kullanıcıların davranışlarını, sitelerin kullanıcı üzerindeki etkilerini yıllardır tecrübe etmemiz ve hep daha iyisini arzulamamız.
UX ve UI tasarım safhaları genelde atlansa da aslında bir e-ticaret projesinin “kalbi” gibi bir konumlandırma yapsak yanlış olmaz. Gelişen yazılım ve tasarım dünyasında kullanıcıların birçoğunun görsellik ve kullanıcı dostu arayüze yönelik yatkınlığı, buna önem veren platformlarda daha fazla vakit geçirdiği birçok araştırmada tespit edilmiştir. 

Tasarım süreçleri sadece sitenin ilk üretilmesinde  ”oldu bitti“ olacak süreçler değil. Site güncel oldukça bu süreçler güncel olacaktır. Sitenizde yer alan banner alanlarının tasarımı ve sürekli olarak kullanıcıyı harekete geçirmek zorunda olması direkt olarak UI ve UX süreçlerine dahildir ve ayrıca hayati süreçlerdir. Bannerlar sürekli olarak hedefli olmalı ve güncel kalmalıdır. Her proje için özel olarak kullanıcı profilleri ve projenin alanı göz alınmalı ve doğru UX/ UI tasarımlarına yönelinmelidir.

Ürün ve Hizmet Görselleri

Site üretimi, UX ve UI tasarım aşamaları tamamlandıysa ürün sunum kısmına geçilebilir. Web sitesinde veya platformlarda yer alan ürünleri ilk olarak tanıtacak kısım hiç şüphesiz görselleridir. Bu görseller potansiyel müşterilerin ürüne dair en iyi fikir sahibi olabileceği kısımdır. Bu noktada özensiz ürün ve hizmet görseli seçimleri kullanıcı odağını kaybetmeye sebep olacaktır. Her ürün ve hizmet bazında piyasa araştırması yapılarak sektöre ve firmanın kurumsal kimliğine uygun kompozisyonlar ile görseller üretilmeli, kullanıcını daha ilk ürün kartı görüntüsünde ilgi göstermesine sebep olunmalıdır.

Pazarlama ve Tanıtım

Bir ürünü satmak için ürünün çok iyi ve çok ucuz olması asla ama asla yeterli değildir. Kötü ve gereksiz pahalı bir ürün daha doğru pazarlama ve tanıtım stratejileri ile önemli satış başarılarına imza atabilir. Tabi ürünün kalitesi ve fiyatı pazarlama ve tanıtıma rağmen satışların düşmesine bir yerde sebep olabilir. Bu noktada da doğru ve kaliteli ürün, makul fiyat ve doğru pazarlama ile pazarda kalıcı yer edinmek mümkün hale gelir.

micro services

PROJX E-Ticaret Sayfası Üretimi ve Danışmanlığ

E-ticaret süreci iyi planlama ve birçok alandan destek gerektiren bir süreçtir. Olduğu gibi tek başına ilerlemediği gibi tecrübe ve bilgi eksikliği olması durumunda e-ticaret girişimlerini olumsuz sonuçlanması mümkündür.

PROJX E-Ticaret Danışmanlığı hizmeti sayesinde ilk aşamadan bu yana tüm süreci planlayabilirsiniz. Sunulan hizmet özelinde hayallerinizin ve hedeflerinizin oturacağı zeminleri, gerekli bağlantıları, üretilmesi gereken yazılımları, tüm bu sürecin koordinasyonunu PROJX sizin adınıza yapmakta. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak, sektöründe lider olmak için doğru planlama ve danışmanlık her şeydir.. 

E-Ticaret’e bugün başlamak için PROJX Digital’de size sunulan hizmetler;

  • E-Ticaret Danışmanlığı
  • UX Design
  • UI Design
  • Güçlü E-Ticaret Alt Yapısı – Yönetici Paneli Yazılımı CMS 8+
  • Fotoğraf ve Video çekim hizmetleri
  • Digital Pazarlama hizmetleri
    • o Sosyal Medya Yönetimi
    • o Google Ads
      • § Vb...

Uzmanlarımızla iletişime geçmek için lütfen tıklayın !