Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

E-Katalog ile Ürünlerinizi İnteraktif Sunun

09 mayıs 2022

Sadece ülkemizde kaç adet e-ticaret sitesi olduğunu biliyor musunuz? Bilmiyorsanız söyleyelim; 2021 yılında e-ticaret faaliyetinde bulunan tamı tamına 484.347. Peki, bu işletmelerin her biri için çok başarılı olduğu söylenebilir mi? Ne yazık ki hayır.smiley

E-ticaret bundan 7-8 yıl önce oldukça basit parametreler çerçevesinde fayda getiren bir yapıdaydı. Günümüzde ise bizlerin istekleri ve gelişen yapı ile her konuda titiz olmak gerekiyor. İşletme sahibisiniz ve başarılı olmak istiyorsunuz. Başarıya giden yolda size sunmak istediğimiz bir yöntem var; e-katalog ile interaktif olarak ürün sunumu.

E-Katalog Nedir?
Şunu ilk baştan açıklayalım; e-katalog kelimenin anlamı ile paralel görevleri olan bir uygulama biçimi. Sattığınız hizmet veya ürünlerin kullanmak istediğiniz arayüz biçiminde internet ortamında sergilenmesi de diyebiliriz.

İnternetten satış yapan hemen her firma öyle ya da böyle bir e-katalog oluşturabilir. Basit kurulum araçları sayesinde bunu yapmak mümkün. Fakat, evet ortada koca bir “fakat” var; ürün satışlarınızı artırmak, müşterilere hitap edebilmek için basit bir e-katalog tasarımı yeterli mi?

İşte tam bu noktada e-katalog ile interaktif şekilde ürün sunumu devreye giriyor. Dilerseniz hep birlikte şu interaktif sunum kısmına bir dalalım.smiley

E-Katalog ile İnteraktif Ürün Sunumu Nedir?
Konunun detayına inemeden önce şunu kabul etmeliyiz; internet ortamında yapılan tüm işlemler okuyucunun dikkatini cezbetmek adınadır. E-ticaret alanındaki işlemler de aynı kategoride diyebiliriz. E-katalog konusunda titiz davranmak da kullanıcıların erişim kolaylığını göz etmekten geçiyor.

İlk olarak dikkat edilen nokta şu olmalı; müşteri talep ettiği ürüne zorlu yollardan geçerek değil, özel filtre ve basit arayüzler ile hızlıca ulaşabilmelidir. Aksi durumda ne siz ne de müşterileriniz bu durumdan pek fayda sağlayamayabilirsiniz.

Daha sonrasında ise şu kısım karşımıza çıkar; satın alma. Satın alma kısmına tek noktadan bakmamak gerek. Bildiğiniz gibi hemen hemen tüm satış sitelerinde Sepet biçimi yoğunlukla kullanılıyor. Kimi zaman da işletme biçimine göre online talep seçeneği bu görevi yerine getiriyor. Bu kısımları ürün detay sayfalarında en ulaşabilir şekilde sunmak oldukça önemli.

Bir diğer nokta da site içerisindeki kullanıcılara daha satım alımlar başlamadan hizmet sunabilmek. Bu hizmetler arasında; talep oluşturma, favori listesi ve stok kontrol gibi mekanizmalar mevcut. Kullanıcılara bunu sunabilmek için de işin arka mutfağı ile entegre kaliteli bir ekibin elinden çıkmış otomasyon gerekli (Çok özür dileriz ama bu konuda bir hayli iddialıyız.smiley

Yönetim panelinin kullanabilir olması da ürünlerin interaktif sunumu için oldukça önemli. Basit arayüzler ile kontrol edilebilir e-katalog biçimleri, firmanızın sürekli güncel kalmasına yardımcı olacaktır.

Şöyle bir senaryo kuralım; bir müşteri sipariş veriyor ama ilgili ürün elinizde yok. Duruma bakın ki sitedeki stokta var görünüyor. Bunun sebebi ise yönetici panelinde stok entegrasyonun olmaması. Sadece bu sebeple bile dünya zaman kaybı yaşanıyor. 

Bunun yanı sıra işin arama motoru kısmı da mevcut. Ürünleriniz müthiş bir biçimlenmiş, görseller dikkat çekici...  Ama o da ne; hiçbir ürün arama motorunda listelenmiyor veya çok aşağılarda kalıyor.sad Evet, e-katalog ile interaktif ürün sunumunda bu da önemli bir parametre. Yani reklam gibi olmasın ama PROJX Algoritmaları da pek bir etkili bu konuda, bir düşün deriz.blush ALGORİTMALARIMIZA GÖZ ATMAK İÇİN TIKLAYIN!

Neden Yapılmalı?
Uzun uzun tanım, durum ve senaryolardan bahsettik. Belki dikkatiniz de yeterince çektik. Peki bunlar tam olarak neye yarayacak ki?

İşte bu sorunun en kısa cevabı şu; KAZANMANIZA. En başta müşteriyi kazanmanıza, sonra ise başarılı bir satıcı etiketi kazanmanıza. Bu kısmı sonda da belirtebilirdik. Fakat bundan sonrasının daha dikkatli okunması için ilk elden belirtmeyi tercih ettik.

İşin daha teknik kısmına geleli tabi ki; bir e-ticaret sitesinin ürün sunumu kötü ise arama motorlarına hile bile yapsalar uzun süreli ziyaretçi tutmaları zor olacaktır. Burada size iki seçenek sunarak durumu anlatmak istiyoruz:

1- Ana cadde üstünde bulunan, herkesin görebileceği fakat içeride ürün bulmanın, satış görevlisinden yardım almanın imkânsız olduğu bir işletmeden mi,

2- Yine ana caddede bulunan, yine herkesin görebileceği, ürünlerin sistematik ve müşteri alışkanlıklarına göre sıralandığı, anında yardım alabileceğiniz bir işletmeden mi yardım alırsınız?

Bu iki senaryoyu uzunca masaya yatırmadan sizin adınıza cevaplarsak ikincisini seçeceğinizi tahmin ediyoruz. İşte tüm mevzunun kısacası bu aslında. 2. Kısımda bir site sahibi olmak için e-katalog ile interaktif olarak ürün sunumu oldukça önemli.